Saturday, June 18, 2011

Kau Abah ku

Assalamualaikum w.b.t.






Itu lah Abah saya.

Macam mana Abah Korang??


******************


Di dalam sebuah perhimpunan. Aku berjalan keseorangan. Kelihatan seorang lelaki. Segak bergaya. Wajahnya sangat jelas diingatanku. Lenggok tubuh badannya. Senyumannya. Sungguh aku rindu. Sudah lama aku tidak bertemu dengannya. Aku cuba mengekorinya. Dan terus mengekori.Tetapi….

~~Aku bermimpi lagi setelah sekian lama insan itu tidak menyinggah di dalam mimpiku. . “Abah…” hatiku berbisik sayu. Kali ini air mata mengalir bukan kerana kehilangannya tetapi kerana aku merinduinya.

Aku tersedar sebelum jam telefon berbunyi. Tepat waktunya. Azan subuh berkumandang. Ku bangun dengan daya kudratku. Tiada apa yang dapat kuberikan untuk mu abah selain berusaha menjadi anak yang soleh  dengan harapan setiap doaku untuk Abah dimakbulkan Tuhan.



50 comments:

Mat Som Sadona said...

Semoga Allah merahmati Abah Azana di sana. Allah lebih menyayanginya.

ZWAN SABRI said...

Alahai, so sweet lah gambar suma tu.. I loike... ;)

MySuaraBlog: Nasiblah Aku Kurus!

Fara Ada said...

InsyaAllah zana...:) pasti bangga punya anak mcm zana...

Anonymous said...

karya hebat...
pasti merindui saat2 manis itu...
sentiasa mendoakan org tua mu walaupn telah tiada...
happy selalu ye zana....=)

-qiqi-

yuyueyuliana said...

comel :) nak2 abah sidai baju :')

ARJUNA.Inc said...

ehem2..ape nama ko haa..nk tau?nk pggil ko gayah bley...hehehe...

misrerama said...

orang kata kalo mimpi orang yang meninggal, maksudnya dia dtg jenguk kita.maksudnya abah ko pon rindukan ko jugak.rindukan anak die yang solehah n cantek ni...semoga ko tabah yeah.... :))

zana, ada pesanan buat ko.sumone ask me to ask u either u r willing to draw his pic o not.. :) dia mmg nak sgt.pleasee.....

fairus said...

saya sayang abah saya jugak.. :)

Unknown said...

mat som:Amin...

zwan sabri:hehe...ten q

farah ada: insyaallah....

qila:thanks qila.....rindu kamu..heheh cam x penah kena tinggal...haha

Unknown said...

you are such a great daughter! :)

*serios menusuk ke kalbu terus. huhu

Unknown said...

takper..semangat abah sentiasa ada bersama korang semua..huhu

shahjiehan said...

comelnya doodle akak punya!! sapa yg ajar tuh!!


waawawa


selamat hari bapa!

http://www.sjiehan.com/2011/02/tutorial-tinggal-kan-link-pada-komen.html

amry said...

moga ko tabah zana...aku tahu la ko tu seorang yang tabah..aku berani kerat jari aku!serious...ops!tertinggal 1 perkataan...kerat KUKU jari..hehehe...
jangan sedih2 kay... :)

akubiomed said...

Selamat hari bapa. Nampaknya sambutan hari bapa sudah se-meriah hari ibu

Anonymous said...

besar jasa seorang bapa..kena kenang smpai mati..selamat hari bapa

Anonymous said...

zana...pakai apa bt ni ?

Unknown said...

yueyueliyana:hehe...comel ek.. thanks

arjuna: nama aku nana nur gaya... gayah?? comel dow panggilan 2.. cam gaya spears...haha

Unknown said...

misrerama: 2 la..rindu weiii.. oyak ko abah mu selamat hari bapa...hehe wish kat abah orang...

sape piqa wat permintaan 2... malu bena nampak gayanya...heheh ecah??? btol dak???hehehe

Unknown said...

fairus: sama lah kita.... sayang menyanyang....haha

iekasub: thanks ieka...huhuhu

apik pehe: yup...sentiasa bersama.. ten q apik.

Unknown said...

shahjihan: ten-q... x de sape pom nak ajar...men buat je sendiri...hehehe

amry: timo kaseh amry... naseb bek ko kata tertinggal kuku... kalo x nk je aku suh ko potongjari 2... hahah

Unknown said...

akubiomed: 2 la... hari bapa adalah setiap hari...heheh

sifu: yup btol 2...samat ari bapa jugak...heeee

fakhrul: ak lukis cara manual, pastu kaler guna photoshop.....heheh

Unknown said...

sama2..apik pon sedih sebab wat abah apik macam bosan sekarang ni...huuuuuu

Unknown said...

apik pehe: bosan? apik bagi la adiah ko abah apiq.. mesti x bosan.. x pom buat surprise....huhu

dwatyKNY said...

semoga abah zana dirahmati ALLAH... SELAMAT HARI BAPA...

Unknown said...

dwaty: ten q dwaty...selamat hari bapa buat ayah kamu...huhu

zazaw said...

saya suka baca entry ni kak
:)

selamat hari bapa

Unknown said...

zazaw: huhu..ten ten q...

slamat ari bapa...

sahromnasrudin said...

semoga abah saudari tenang disana dengan alfatihah yg sdri titipkan

Unknown said...

sahromnasrudin: yup...itu yg dharapkan...

nabilah_2908 said...

Al-fatihah buat Abah kamu... :(

jika di izinkan...sy nak bakal suami sy mcm ayah sy... :)

Unknown said...

hehehe..takper2..apik try nanti

Unknown said...

nabilah: ooyeahhh.... pilih la yangterbaik untuk dirimu...

apik pehe: huhu u can do it.

misrerama said...

zana.....bukan.saing aku merangkap bf kakak angkat ku....dia sgt berminat.serius weyh!

Hans Hanis said...

banyak2 berdoa padanya
dia pasti bangga dengan anak2nya yg berjaya
:-)

Syaitan Memang Durjana

Anati Soki said...

yeay!!kita sama!! ayah anat yg bg nama anat! ngeeee!

Anonymous said...

wah......hebat...suka2 :D cantik kau bt

Anonymous said...

cutenya lukisan... nana mu bt sendiri eh?? bijok sungguh...


regards.
IKANO

Unknown said...

misrerama: la...ye ke....heheh... buleh wat business ni...hahaha

urm... mu send la pic dio kat ku.. t kalo aku rajen gak... time2 hati seney gak aku lukes la..hehe

Unknown said...

hans: okey... ten q hans

anati soki: ye ke???? ok..kita kembar..haha

Unknown said...

fakhrol: ye ke? xde la... bese2 je..

ikano: ho la ikano weii.... hehehe

Anonymous said...

Besarnya pengorbanan arwah abah anda. Semoga beliau ditempatkan dikalangan insan terpilih Allah. al-Fatihah..

Usagi said...

ada perbezaan besar lukisan guna pensel n lukisan digital:)

sedih la baca perenggan yg 2nd last tue...huu...huu

Hans Hanis said...

welcome
no hal lah
:-)

Wanita Sensitif Kan? Setuju Tak?

Unknown said...

miss tira: Amin...

Betta:huhu... berbeza... mane leh sama..hehe

hans:)

Unknown said...

hehehe..biler nak update ni?

Udin said...

smoga terus tabah ye awk.. smoga roh abah awak dirahmati Allah SWT.. Amin.. :)

Unknown said...

apik pehe: huhu... malam ni la kot...
sowie... kebizian..haha

udin: ten q udin.. amin...

Seri said...

bestnya. keluarga bahagia

Unknown said...

huhu..apik datang sentiasa jer nk komen..ehhee

faizal mohamad twon tawi said...

Rindu adalah anugerah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...