Friday, August 05, 2011

BACA


Assalamualaikum...w.b.t.

Jom Baca...

Novel sudah baca.....


  Majalah pom sudah baca... 
Surat khabar pom sama. Sudah....    

Sms lagi la sudah baca...   

Belog pom baru je sudah baca...
                   
















Bacalah al-Quran walaupun sepotong ayat
kerana kita tidak akan pernah rugi 
malahan mendapat ganjaran daripada pembancaannya.


Hati yang tidak diisi dengan ayat al-Quran umpama rumah kosong.
Rumah yang penghuninya tidak membaca al-quran ibarat sebuah kuburan.


Barangsiapa membaca satu huruf Kitab Allah, maka dia mendapat pahala satu kebaikan sedangkan satu kebaikan dibalas sepuluh kali lipat. Aku tidak mengatakan Alif Lam Mim satu huruf, tetapi Alif, satu huruf dan Lam satu huruf serta Mim satu huruf.”(Riwayat Abu Isa Muhammad bin Isa At-Tirmidzi dan katanya: hadits Hasan Shahih)



p/s: apalagi.... jom baca Al-Quran....


25 comments:

MAT SOM said...

Satu peringatan yang sangat baik daripada Azana utk kita. 1 huruf 10 ganjaran. Lagi2 bulan Ramadhan ni.

misrerama said...

jum baca sesama!

amry said...

aKU dah lama tak baca quran... :'( thanx zana mengingatkan aku....jahilnya aku.... :'(

Mr.Thinker@Ali said...

Al Quran itu mengandungi segala ilmu yang berada di isi bumi dan langit. :)

Terima kasih sbb mengingatkan sy. :)

ZWAN SABRI said...

omg.. Bacaan yang terakhir tu sungguh menyakitkan.. terkena seDas kat muka.. baeklah, lepas ini saya akan rajin baca alquran.. HUHU

nub said...

ayuh semangat ligan pahala di bulan posa!

cucu umie said...

incya-ALlah lepas nie lepas solt bnykkan bace al-quran..ayie kdng2 jugab ace al-quran nie..kne giatkan lg nie..

Cikgu Tie said...

Satu amalan yang baik terutamanya di bulan yang mulia ini.

BLADE EDGE said...

bln puasa ni bln yg elok utk tambah pahala dr mcm2 sumber kebaikan.. jom ramai2 baca quran, biar khatam menjelang nak raya nnt :-)

sifu im said...

kesimpulannya..janganlah kita jadi ulat buku..tapi bnnykan baca quran

cx's said...

Alhamdulillah :) entry yg bagus. :) btw, nk jemput ni. jemput join ye. segmen cx's :geng UiTM by campus

syakirah samat said...

1 peringatan buat kiter as a muslim . alhamdulillaaaaah , tatkala membacanya memberi ketenangan pada kiter semua .

thanks singgah . salam kenal

Cik Gee said...

perkongsian yg best.. insyaAllah dilakukan.. ^^

Edy Fee said...

sangat sentap...
hurmm betul2
hurmm cantik kartun tu

fairus said...

ALHAMDULILLAH... TEMPAT SAYA KERJA NI, SETIAP TAHUN DI BULAN RMADHAN ADA BUAT TADARUS AL-QURAN...

nunama said...

kan kan kan? kita selalu lupa pasal hal itu. padahal itu yg wajib. Thanks Zana for this sharing. :)

insyaAllah ada kebaikanNya. Amiin. hehe

Betta sp said...

comey nya kartun tue, awat xbuat dia tgh baca quran?

dwaty said...

pernah buat entri pasal al-quran juga...

http://dwaty85.blogspot.com/2011/07/andai-quran-boleh-berkata.html#axzz1Ube3cVud

Xavi De said...

kite selalu lalai dgn hal duniawi...
pesanan penaja yg bagus...:)

ARJUNA.Inc said...

OK..DA BACA..KO DA BACA?HEHE..ALHAMDULILLAH..

Anati Soki said...

super suka entry nih!!!!! hehehe
setuju sgt2
kadang2 seharian tuh rasa tak tenang je.
tpi taktau kat mana silapnya
lastly
grap je quran tgh mlm sblm tido
tido nyenyak je sampai isok pagi
baca quran boleh tnngkan hati dan minda :)

apik pehe said...

itu lah kak..apik da lame tak baca

sufiyyah zulkifli said...

like~

qlah said...

*muhasabah diri .

p/s: moga akak baik2 sahaja :)

fmtt said...

bagus entry ini. saya suka. ia menyedarkan saya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...