Sunday, October 23, 2011

Mee Bandung Muar


Assalamualaikum w.b.t

Semester lepas kajian studio aku di negeri en. Fairus semestinyalah Negeri Melaka.. tapi semester ni kami ditugaskan buat Kajian Rancangan Tempatan kat negeri cikgu Mat Som plak...Negeri Johor. tapi bukan kaji keseluruhan kawasan Johor tapi Daerah Muar sahaja... 


 Perbincangan sebelum memulakan tugasan

Taklimat di Majlis Daerah Muar


Ak anggap kajian kali ni bukan untuk belajar. tapi pergi melancong....haha


Meronda Bandar Muar


 Kami di Kolam Air Panas Gersik, Muar 


Air terjun Ledang

 Kami naik cruze kat tanjung emas..

Kami juga sempat singgah di Ayer Hitam tapi xde gambar sebab teruja nak beli belah (Teruja lah sangat). 

Korang nak tau x?? kalo x nak tahu pom aku nak bagi tau jugak..haha Ada satu nama desa yang menarik perhatian aku semasa dalam perjalanan sebelum sampai ke Ayer Hitam. Tahu x apa dia??  Desa Temu Jodoh. hehe agaknya ramai orang bertemu jodoh kat desa 2 kot..haha 
Adehh penat je aku bagi tau korang.. xde respond pom....hehe

K r...entah ape aku merapu. Caw Cin Cau


p/s: Ada x aku citer pasal mee bandung?? Ada x aku letak gambar mee bandung?? xda kan.. mesti korang x perasan..huhu
Saje letak Tajuk Mee Bandung sebab kalo ingat Muar mesti ingat Mee Bandung.. Sedap wooo...x tipu.. 



13 comments:

Mat Som Sadona said...

Diam2 berposing2 dan berpusing2 di Johor rupanya. Pasai apa tak habaq dengan saya? Kalau tak bolehlah belanja makan soto. Kolam ayer panas grisek tu dah dekat sangat dengan rumah saya...dlm 25 minit perjalanan. Apapun semoga Azana dan kawan2 bergumbira di sini.

Unknown said...

hehe... sy ada tengok papan tanda ke parit sulong terus teringat kat cikgu..hehe 2 la... kalo x bleh jumpe cikgu...len kali la jawabnya..huhu pape pon sonok la dapat jejalan kat situ..:))

Usagi said...

menariknya nama desa tue...nak pegi sana jugak nak cari jodoh...he3

fairus said...

TQ PASAL BERI LINK KAT BLOG SAYA.. WAH.. BUAT KERJA KAT MUAR PULAK'.. SAYA PON BIASA PERGI MUAR PASAL ADA SEDARA MARA KAT SANA.. PASAL MEE BANDUNG MUAR TU, MEMANG BEST LE...

misrerama said...

hahaa. mee bandung je ingt kan. aku geram xdpt abehkan kuah dia yg super meletup tu !

cik najah said...

wah , jalan tak ajak qlah . hihi . qlah suke mee bandung muar , owh .. rindunya... <3

fariharamli said...

Stressnye.

fairus said...

LAMANYA TAK UPDATE.. DAH TAK INGAT KAT BLOG KE..? ;)

agdm said...

na..ni blog baru aku k

-suhada-

amry said...

tumpang lalu..... nak hirup kuah mee bandung..hehehehehe

Anati Soki said...

sila lah.. buat entry mcm ni lg.. sungguh sy ffhm :)

Unknown said...

suke tengok air terjun tu

faizal mohamad twon tawi said...

Air terjun boleh menenangkan fikiran

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...