Sunday, October 10, 2010

Berusahalah dengan Bersungguh-sungguh


Dari pagi sampai petang
dari petang sampai malam
dari malam sampai pagi
duduk atas kerusi
bagi kejang montot
bagi tersimpul senyum urat saraf punggong
duk mengadap screen laptop 24 jam
struggle (tipu d sini) pulun wat layout plan
tido pun depan laptop
makan pun depan laptop
kencing berak aku tau la p jamban.

Sue (bukan nama sebenar) nama glamour - Illa
a.k.a rumet aku telah masak maggi untuk aku
(masak ala chef: rendam maggi lam air panas watercooler)
mungkin kesian tgok aku da macam 30 ari mencari waktu makan.
Bermulanya....

Sue: zana, aku buatkan maggi tok ang ek?
Aku: xyah la...aku buat sendiri t

15 minit kemudian...

Sue: nah, makan.. ang x makan sat g aku peluku pala ang (nada guarau2 ja)
Aku: sape suh ko buat, susah2 je aku kena makan
time kaseh..

Aku tgok je maggi 2, sambung buat layout plan lam autocad

5 minit kemudian...

Aku: mana sudu ni... wei aku makan pakai mulut je la..
sambil tunjuk gaya mulut masuk lam mangkuk maggi
(eksen ja - maggi panas 2)

Sue: elok sangt la 2 (sambil hulurkan sudu)
Aku: ye la aku kena practise wat cam gini,
jap g bibir aku jadi cam Angelina Jolie
seksi..

Sue: eleh, aku x yah wat cam 2 bibir aku memang da cam Angelina Jolie
Aku: a'a la su.. memang!!
(buat muka cam x percaya angelina jolie datang melawat bilik aku)

tiba2...

Aisyah: urm... kn jap lagi bukan jadi angelina jolie, angelina juling kang..

....................................................................

ape motif aku citer ni???
(nanti aku tanya detective conan)

apa kaitan ngan tajuk entri??
(kaitan nya bila aku mengantuk banyak perkara pelik akan diusahakan)

perkara pelik? berkait ke?
(ko ni nape? nak gadoh ke? tanya soklan susah2
cam nak jawab exam spm plak)

..........................................
kesimpulannya: jgn la jadi seperti ini
bercakap sorang diri.




Kata Che Piah belah mak aku:
: janganlah buat kerja las2 minute, nanti cam gni jadinya, x tentu arah.
: bila berkawan terapkan sikap saling tulun menolong.
: hidup lebih ceria bila ada yang bergurau senda.



12 comments:

shuhaila yaacob said...

oit mek azana...
yg bab angelina jolie 2...
mmg btui pun..cba hg tngk btui..
dh ramai kata ak sma cm2..tp hg ngn aishh ja xperasan..
hukhukhuk...angkat bakul lempaq lam parit....
ehhhee...
gudluck ye...insyaallah..
akan siap jgak layout hg 2...
do the best n allah will do the rest..

azana said...

hehe...thanks su..

urmm...sabaq na..sat g ak p cek balik mane tau ko tetiba pkai botox ka buat pembedahan plastik ka kt bibir ang 2..hehe

asmaroro said...

good luck! kite pon bz gak!!

azana said...

thanks...asmaroro...(",)

Un Phat Lee said...

kite pun busy jugak.ehe XD

misrerama said...

gagagaggagaa..aku pun tmpang mkn megi sekaki...kui3

azana said...

phatlee: busy ek? chaiyok!! :)

misrerama: a'a ek... watak sampingan.

cintatehO said...

kdg2 ada bagusnye kita bz sbb xde kje kang mslh gak xtau nk wtpe..mengeluh bosan lak..huhu

aein~farhana said...

hehe..nk tergelak plak bca entri hang..xsgka roomate hang sgt baik..roomate aku pon baek gak,siap tnya kami lg.."mlm ni g studio dak?cian kt hampa noh,,"hehe

azana said...

cintatehO: btol jgk... tp kalo terlampau banyak plak sangat la tertekan.

aein~farhana: hehe...ang kan memang ska p studio.....

Lelaki Ini said...

adeyh!
macam2!

azana said...

macam2....itu la ragam manusia...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...