Friday, January 21, 2011

Taman Botani Malaysia, Bukit Cerakah

Assalamualaikum..wbt.

Ini adalah cerita semalam.
Rata-rata penghuni kolej keluar entah kemana-mana untuk menghilangkan kebosanan terperap kt bilik yang xde letrik dari kul 9 pg-9mlm dan kebetolan semalam cuti tahipusam.
Dan aku keluar p jejalan kat Bukit cerakah bersama dengan sorang romate baru dan dua orang ex rumet sem lepas. Jom p!!

Kemudahan yang disediakan untuk pusing-pusing kat kawasan 2 nek bus dan berbasikal.
Kami terpaksa naik bus sebab basikal semua habis disewa. Ramai wo0o orang..

Bus itu telah meninggalkan kami di Danau perikanan.
Ini adalah Perhentian pertama kami.
Jom masuk nengok ikan ada ke x...
~ Danau Perikanan ~

Kami meneruskan perjalanan.
Berjalan untuk menikmati keindahan.

Singgah jap kat
~ Perkampungan Budaya ~

~ Taman Buah-buahan Tropika ~

~ Taman Cendawan ~
Dah nama pun Taman Cendawan mestilah ada cendawan. Tapi yang kami excited nk bergambar ngan cendawan x bernyawa, btol2 cendawan x jumpa plak.
Memang la x jumpa sebab x cari.hukhuk


~ Menara Pandang Jauh ~
dari sini boleh la nak tengok pemandangan yang superb punyer cantik..


~ Taman Iklim Sederhana Empat Musim ~
Musim salji ni hanya ada bulan Februari sahaja.

Ok. ni Aisyah... berbaju sejuk da 2. Mula2 masuk biase la rasa sejuk econ kt dewan kuliah je. Tapi bila da lama ckit mula la rasa kebas. suhu masa 2 x silap aku 1.4 darjah celsius. Sejuk2..

Eh? Nak jugak masuk minah ni..


~ Taman Haiwan ~
Burung kakak tua yang sangat hapenning

macam-macam ada.
nak tgok arnab tapi pekerja kat situ cakap semua arnab da mati..uhh

dan Si kuda yang baik


Seharian kami jalan-jalan kat Taman 2, dari pagi sampai petang.
Puas hati la.. Jom la pakat ramai2 p..


27 comments:

zazaw said...

teringiin sangat nak pg situ
:)

nurkaloi said...

uwww sronoknyer berjalan di hari cuti
kaloi keje oke
haihh !

eah ade ikan kaloi tak kat taman tu?
hehe

k jom renang-renang

misrerama said...

perasaan meluat meluap2 bila baca blog ni!!!rase nak picit2 tuan punye blog sbb p xajak aku!!!hahaha
btw, nnt aku nk p ko kene teman jugak..wateva happen!!!!understand my dear frens?hahahaha

FR said...

woih..p tak ajak...

azana said...

zazaw:p la...seronok...

nurkaloi:hehe... ciannya kena keja..
ikan kaloi?huhu ikot firasat yang entah dr mana, ikan kaloi da berpindah...haha xtau la..

azana said...

misrerama:hahahahahha
aku paham..aku paham...insyaallah...
pastikan semua bayaran perkhidmatan makan minum ditanggung...hakhak

akuhanya bawak diri aja..gile demand

FR: sory ler fr... semua nya tanpa d rancang... bangun2 trus pegi..haha

stuck on me said...

x kan pegi jalan2 zana... g la bwt flying fox ru challenging...

misrerama said...

ok..no hal....no problem punyooo...hehehe

azana said...

stuck on me: aku lupe nak bawak duit lbih...kalo x aku men.. lagi pn jalan2 pn samapi petang, kalo men xtau la...

misrerama: orait...

nunama said...

aeh2.
baru je bercerita dengan member ritu pasal Bukit Cerakah nih.
jeles2. haha.
Ok. nanti, nak pegi. :)

p/s: Azana belanja lah eh? ;p

azana said...

nunama: jom r... set time kite p same..no hal la..

amry said...

wwaaaa....tempat macam ni a yang aku sukerrrr....giler best. p tak ajakkk...grrr..saper la aku ni kannn...hahha..ayat merajuk :P

azana said...

amry:bahaha.. jgn majuk..nanti lg terselah ketuaan..heheh

p la... bayrn masuk pn murah aje..

ANATI SOKI said...

anat tak penah g situ kg.. T__T tingin nk oegi. tingin nk tgk snow.. heheheheh :)

S.3.V.3.N said...

macam bes je..teringin pl nk pg sana. huhu.

Pura - pura mabuk untuk selamatkan diri

azana said...

anati soki: pegi laa.... sejuk anat...bes.

s.3.v.3.n: :)sila2...

Betta sp said...

eeehhh...bestnyer tempat tue. tapi yg sedih naper smua arnab mati????:(

psttt...knapa jauh semcm je bgambar ngan si kuda yg baik tue:)

azana said...

2 la...xtau lak sbb ape...lupe nk tanyer pekerja kt ctu...

frust jgk...nk tgok arnab..:(


pssst:pic ni ms mula2 nk pegang, takot gak..hehe

tp bila da dapat sentuh kuda 2, ok je... kuda yang baik..manja lg 2..hehe

ummu said...

assalamualaikum Azana
baca entry ni teringat zaman belajar dulu.kejap je masa berlalu...:)

Faizal Tauhir said...

huuu..best tu g bkt cahaya..bape ringgit masuk?

Faizal Tauhir said...

huuu best tu g bukit cahaya..bape ringgit eh masuk?

azana said...

ummu:ye ke..huhu...mesti sy pn akn merindui saat ini bile da keja nnti..":)

faizal tauhir: bes2..murah je... masuk rm3 je....

ARJUNA.Inc said...

alaa..pegi x ajak..bru nk p..hehe..jom..meh2..ak ade photoshoot kt c2 t..hehe..nk ko jdi model gak..ahhahha

azana said...

arjuna: p la... amek shoot kt ctu...
pemandangan yang sangat cantik dan mendamaikan...huhu

ARJUNA.Inc said...

haha...ak bru je pas..wt photoshoot..kt menara 2..jom jengah blog photo ak..hehe.. =P

akubiomed said...

Ingatkan Bukit Cerakah sudah tutup sebab sudah lama tidak dengar promosi mengenainya

ferry said...

cantik la gambar ni :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...